Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(3)
Autor
Kubin Katarzyna
(3)
Klorek Natalia
(2)
Fredro Maria
(1)
Grudzińska Anna (etnologia ; orientaistyka)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Edukacja międzykulturowa
(3)
Dwujęzyczność
(1)
Język angielski
(1)
Konflikt etniczny
(1)
Marginalizacja społeczna
(1)
Migracje
(1)
Mniejszości narodowe
(1)
Nauczanie
(1)
Uczniowie
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach.
Książka jest zbiorem dziesięciu tekstów naukowych pisanych przez specjalistów w zakresie pedagogiki wielokulturowej, pracujących w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Artykuły wybrane do publikacji przedstawiają wyniki badań, często realizowanych na przestrzeni kilku lat, dotyczących m.in. organizacji zajęć z języka angielskiego jako drugiego, budowania relacji z rodzicami migranckimi, których dzieci uczęszczają do szkoły, mechanizmów wykluczenia, funkcjonujących w sposobie organizacji i prowadzenia szkoły, metod pracy w klasach, w których dzieci mają różne pochodzenie etniczne i narodowe oraz różne poziomy znajomości języka, obowiązującego w szkole.Publikacja ma posłużyć jako wsparcie merytoryczne w określaniu metodologii i obszarów badań, dotyczących sytuacji dzieci z doświadczeniem migracyjnym w szkołach w Polsce.
Wprowadzenie, Katarzyna Kubin * Część I: Teoria edukacji wielokulturowej – nowatorskie podejście do pedagogiki * Edukacja w społeczeństwie wielokulturowym – Nasze największe wyzwanie na przyszłość, Lisa Delpit * Pedagogika na rzecz równego traktowania – Zasadniczy element edukacji wielokulturowej, Cherry A. McGee Banks oraz James A. Banks * Podejścia do edukacji wielokulturowej w Stanach Zjednoczonych – Wybrane koncepcje i założenia, Margaret Gibson * Część II: Brak znajomości języka jako czynnik wykluczający – przykłady klasy inkluzywnej * Porównanie dwóch modeli prowadzenia klasy – Model klasy standardowej z modelem klasy dla dzieci uczących się języka angielskiego jako drugiego, Linda Harklau * Migracja a posługiwanie się językiem – Miejsca spotkania tożsamości i przynależności, Gill Valentine, Deborah Sporton oraz Katrine Bang Nielsen * Upodmiotowienie poprzez alfabetyzację – Model nauczania uwzględniający różnice kulturowe na przykładzie afro-amerykańskich uczniów, Gloria Ladson-Billings * Część III: Metody i podejścia do prowadzenia szkoły przyjaznej dla dzieci i rodzin migrantów * Tworzenie centrum i marginesu – Włączanie i wykluczanie uczniów imigranckich, Andrew Gitlin, Edward Buendía, Kristin Crosland oraz Fode Doumbia * Znajomość realiów życia uczniów podstawą edukacji uczniów ze zróżnicowanych środowisk – Metody budowania harmonii i minimalizacji konfliktów międzyetnicznych, Anne Katz * Nauka pisania i czytania jako pomost między szkołą i domem. Wsparcie rodzin dzieci imigranckich, Ana Christina DaSilva Iddings * Szybki kapitalizm, reforma szkoły i zajęcia z czytania i pisania w drugim języku, Meg Gebhard *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20362 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria "Maieutike" : Forum dialogu dla praktyków)
Bibliografia strony 237-241.
Książka dostępna również w wersji elektronicznej.
Publikacja jest zbiorem 11 artykułów napisanych przez nauczycielki i inne osoby pracujące w instytucjach oświatowych w Polsce. Każdy z tekstów poświęcony jest autorskim działaniom, podejmowanym w placówkach przyjmujących dzieci cudzoziemskie w Polsce (w szczególności uczniów uchodźczych i uczennice uchodźcze), mającym przyczynić się do powstania zintegrowanej społeczności szkolnej i placówki wielokulturowej. Wśród działań i rozwiązań opisanych w publikacji znajdują się m.in. zatrudnienie w szkole pomocy nauczyciela lub osoby pracującej jako asystent międzykulturowy czy asystentka międzykulturowa, działania skierowane do polskich rodziców i opiekunów, zwiększające ich wiedzę na temat uchodźstwa i migracji, oraz działania wspierające naukę języka polskiego jako drugiego.Książka stanowi cenny zapis wyzwań stających przed placówkami oświatowymi, przyjmującymi dzieci cudzoziemskie, oferując jednocześnie konkretne rozwiązania, opisane przez osoby mające praktykę w pracy z uczniami i uczennicami cudzoziemskimi.
Część I: Szkoła wielokulturowa w Polsce * Nauka w klasie wielokulturowej – refleksje nauczycielki gimnazjum, Kaja Malanowska, była nauczycielka w Społecznym Gimnazjum nr 20 „Raszyńska” w Warszawie * Rola szkolnej opiekunki dzieci cudzoziemskich w szkole wielokulturowej. Przykład z Bytomia, Dorota Sałabun, opiekunka dzieci cudzoziemskich w Szkole Podstawowej nr 37 w Bytomiu * Jak wspierać pluralizm w szkole? Kilka dobrych rad dotyczących uczenia i wychowywania w szkole wielokulturowej, Magdalena Rud, polonistka w Wielokulturowym Liceum Humanistycznym im. Jacka Kuronia w Warszawie * Prowadzenie szkoły wielokulturowej w Polsce – pomysły rozwiązań instytucjonalnych, Aneta Derda, nauczycielka Społecznego Gimnazjum „Startowa” w Warszawie * Część II: Innowacyjne rozwiązania edukacyjne w kontekście wielokulturowości * Edukacja wczesnoszkolna. Przykład wsparcia dzieci czeczeńskich, Urszula Jurczykowska i Agnieszka Myszkowska, nauczycielki edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej nr 47 w Białymstoku * Działania skierowane do polskich rodziców i opiekunów – razem na rzecz wielokulturowej społeczności szkolnej, Urszula Jędrzejczyk, wychowawczyni i nauczycielka w klasach I–III Szkoły Podstawowej nr 31 w Lublinie * Nauczanie języka polskiego dzieci cudzoziemskich – działalność wolontariuszy i wolontariuszek w projekcie „Teraz polski!”, Barbara Gwóźdź, koordynatorka projektu „Teraz polski!” w Krakowie w roku szkolnym 2011/2012 * Wykorzystanie elementów tutoringu w pracy z grupą wielokulturową w systemie edukacji nieformalnej, Małgorzata Wiśniewska, wychowawczyni w Specjalnym Ośrodku Wychowawczym „Dom przy Rynku” w Warszawie * Część III: Pomoc nauczyciela i asystent międzykulturowy jako rozwiązania instytucjonalne * Asystent międzykulturowy – nowe rozwiązanie starych problemów. Przykład z Coniewa, Bogumiła Lachowicz, dyrektorka Zespołu Szkół w Coniewie * Pomoc nauczyciela – szczególna forma wsparcia udzielana szkołom przez organ prowadzący, przykład warszawskiego Targówka, Natalia Klorek na podstawie rozmowy z Katarzyną Majdurą, Naczelnik Wydziału Oświaty i Kultury Dzielnicy Targówek m. st. Warszawy * Doświadczenia i refleksje pomocy nauczyciela w warszawskim gimnazjum, Zaira Barkinhoeva, pomoc nauczyciela w Gimnazjum nr 141 w Warszawie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16689, 20363 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Dostępne również w wersji elektronicznej.
Publikacja zawiera artykuły przybliżające różne aspekty doświadczenia migracji wśród dzieci i młodzieży, a w szczególności kwestie związane z kształtowaniem się tożsamości młodej osoby w kontekście doświadczenia migracji. Zagadnienie ukazano w unikatowy sposób - publikacja prezentuje całościowy obraz sytuacji młodych ludzi z doświadczeniem migracji, łącząc artykuły teoretyczne z opisami i analizą działań praktycznych skierowanych do tej grupy, a także z tekstami przedstawiającymi perspektywę osób z doświadczeniem migracyjnym, które dzielą się osobistymi refleksjami na ten temat.
Część I: Teoria * 1. Psychologiczne aspekty doświadczeń migracyjnych u dzieci i młodzieży, Anna Jurek * Cześć II: Działania * 2. Przegląd działań i inicjatyw dotyczących identyfikacji kulturowej dzieci i młodzieży z doświadczeniem migracyjnym podejmowanych w Polsce, Natalia Klorek * 3. Głos nowego pokolenia – podsumowanie pilotażu programu zajęć edukacyjno-integracyjnych dla młodzieży z doświadczeniem migracji, Katarzyna Kubin * 4. Doświadczenia i zadania poradni psychologiczno-pedagogicznych w pracy z dziećmi i młodzieżą z doświadczeniem migracyjnym, Marta Masłowska * Część III: Doświadczenia * 5. Wybrane zagadnienia związane z kształtowaniem się tożsamości kulturowej dzieci w warunkach migracji – perspektywa rodzica dzieci w wieku przedszkolnym, Agata Strzelecka-Misonne * 6. Vân Anh, czyli rozsądna chmura, Van Anh Dam * 7. Wywiad z serii „Rozmowy o różnorodności…” – „Może będzie trudniej, ale damy radę!” – o możliwych zmianach związanych z migracją, gdy jest się nastolatkiem, rozmowa Natalii Klorek z Nato Bochorishvili-Kurek * 8. Wywiad z serii „Rozmowy o różnorodności…” – Wielojęzyczność w kontekście migracji z perspektywy rodzica i koordynatorki warsztatów dla rodzin wielojęzycznych, rozmowa Natalii Klorek z Marianną Nazarewicz i Natalia Swidruk
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20361 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej